Tuesday 12 March 2013

C.I.N.T.A

Bismillahirrahmanirrahimm...
Alhamdulillah, segala puji bg Allah yg memberikan peluang utk aku menulis kali ini.. Kali ni nak update ttg CINTA. Hehe.. topik hangat buat muda mudi & remaja...







Dulu masa kecik aku selalu ingat CINTA ni utk kekasihje..betapa jahilnya aku waktu tu. Sempit betul cara berfikir. Sekarang ni aku sedar, cinta tu bkn khusus buat kekasih. Bahkan lebih luas. Cinta kepada pencipta (ALLAH), cinta ibu bapa, cinta harta benda, cinta makhluk...cinta punya kekuatan tersendiri..Maha Suci Allah yg menciptakan perasaan cinta ini agar manusia sentiasa berbuat baik sesama manusia, haiwan & makhluk lain, membuatkan manusia sering termotivasi..


Membuat manusia bangkit dari kegagalan.. Dulu Allah pernah mengujiku dgn ujian cinta..Ujian yg membuat aku fail selalu n selalu kena repeat sbb aku xpass. Aku pernah terjerumus ke alam couple. Astaghfirullah, ampunkan Aku ya Allah...Bila aku fikir2 balik betapa banyaknya dosa saat itu..


Cuba kira 24jam x 5 tahun = berapa saat? Andai setiap saat itu aku melebihkan cinta manusia dr cinta Allah...Huhuhu..xterkira banyaknya!!! Tapi aku belajar banyak perkara dari peristiwa itu.. Memang banyak aku belajar erti kehidupan..erti qada' & qadar...

Nak tau x kisah percintaan aku tu? Kalau nk tau...nantikan update ~Next post =)

No comments:

Post a Comment